مزون لباس عروس

مزون لباس عروس - مدل لباس عروس - لباس نامزدی و مجلسی

مزون لباس عروس

مزون لباس عروس - مدل لباس عروس - لباس نامزدی و مجلسی

راهنمای خرید لباس عروس

در این مقاله راهنمایی کاملی برای خرید لباس عروس برای شما عزیزان اوردیم
چون مزون شیرخانی قدیمی ترین و معتبرترین مزون لباس تهران می باشد!ما کامل هستیم صرف نظر از تفاوتها و به دور از چارچوب های بازدارنده ،این نظر متشریان ماست! در نهایت همدلی و وفاق در کنار شماییم تا اولین قدم زندگی مشترک خود را با ارامش بردارید . 
ما تخصص های گوناگونی داریم برخی جوان تر و برخی باتجربه تریم ، اینجا کسی به تنهایی حرفی برای گفتن ندارد . ما یک خانواده منسجم و یک گروه هدفمندیم ، کنار شما و همگام با شما نو خانم های ایرانی هستیم،مزون لباس شیرخانی قدیمی ترین و بهترین مزون عروس تهران با بیش از چندین دهه تجربه و افتخار می باشد!!   همچنین خانه مد شیرخانی دارای 30 سال سابقه در آمریکا و اروپا در ارائه انواع لباس های عروس ، نامزدی ، مجلسی و شب می باشد.
مزون شیرخانی
پفدار که در جنس حریر و تور می درخشد، نباشد اما به اعتقاد اکثر طراحان حرفه ای لباس عروس ، اصول مهم تری در انتخاب لباس عروس هست که رعایت آن اصول خیلی بیشتر از شکل و جنس انتخابی شما، مهم تر است ، برای مثال اگر قد شما بلند نیست،لباس پرنسسی نپوشید، لباس های پرنسسی بیشتر برای عروس های قد بلند مناسب است، از انجا که دامن این مدل پفدار است ، خود به خود قد شما را کوتاه تر جلوه می دهد که متاسفانه خیلی ها در مزون لباس عروس این مورد را  رعایت نمی کنند. اینجاست یک طراح حرفه ای وارد کار میشود و مدلی را به شما پیشنهاد میدهد که به اندام شما مثل شمع بنشیند. اگر کسانیکه قد کوتاهی دارند، در شب عروسی لباسهای پفدار بپوشند، کوتاهتربه نظر میرسند. یا در مثالی دیگر اگر خیلی ظریف و کوچک باشید، مسلمالباس عروس حجیم و پفدار برای شما مناسب نیست. اگر ریزنقش و چندان قدبلند نباشید،لباس عروس های بلند و ماکسی شما را قدبلندتر نشان می دهد.در انتخاب لباس ، شرایط اندام اولین فاکتور است. برای مثال یک خانم لاغر و ریز نقش باید لباس پرکاری انتخاب کند که لاغری او را بپوشاند، هم چنین مدل یقه باز اندام را بلند تر و کشیده تر نشان می دهد، برای یک فرد لاغر پیشنهاد نمی شود. یا عروسی با پایین تنه برجسته نباید لباس با بالاتنه بلند بپوشد، بلکه باید لباسی با دامن پف دار انتخاب کند، یا این که پارچه لباس او باید حریر باشد که ریزش داشته باشد.;توصیه دیگر ما اینست که از انجا که خریدن لباس عروس ذوق و سلیقه و حوصله میخواهد ، با آقایان به دنبال لباس عروس نروید، توصیه ما این است که با یک خانم به خرید لباس عروس بروید و نه با داماد. آقایان معمولا حوصله خرید ندارند و وقتی شما لباس عروس چهارم را تست می کنید، برای اینکه از این خرید کسل کننده خالص شوند، به شما خواهند گفت این لباس بهترین است!;لباس عروس خودش زیباست به لباس عروسی که میخواهید بخرید خوب دقت کنید. لباس های خیلی تنگ،ممکن است اندام شما را بزرگ نشان بدهند سفیدی لباس عروس به اندازه کافی شما را مرکز توجه قرار میدهد.لازم نیست برای به یادماندنی تر شدن خود را گیج کنید و مدلهای عجیب را انتخاب کنید.
موضوع دیگر رنگ می باشد ! چه رنگی را ترجیح می دهید؟از گذشته مدل لباس عروس سفید بیشتر در ذهن ما بوده است ولی خیلی هم به این قانون تکیه نکنید . َما هم اگر این ذهنیت قدیمی را از خود دور کنید خواهید دید بدتان نمیاد ، لباس عروس هایی با رنگ کرم یا نباتی سفارش دهید. بد نیست رنگ این لباس عروس را متناسب با رنگ پوستتان امتحان کنید.فصل عروسی تیز مهم است،اگر شما در فصول زمستان و پاییز قصد جشن ازدواج دارید، باید بی خیال لباس عروس دنباله دار شوید چون در این فصول هوا بارانی و برفی ست ،شاید شما در تلویزیون فیلم عروسی پرنسس دایانا همسر ولیعهد انگلیس را دیدید باشید که لباس عروسیاش چند متر دنباله داشت و چندین نفر برای حمل ان آنجا بودند. شما باید در جشن ازدواجتان راحت باشید و بتوانید با آسایش این سو و آن سو بروید. پوشیدن چنین لباسهایی فقط دست و پای شما را می بندد و اجازه راحت بودن در این شب رویایی را به شما نمیدهد.مدلهای عجیب و غریب نخرید، در انتخاب لباس عروسی به اندازه کافی وقت بگذارید تا بعدا از دیدن ان خجالت نکشید. برخی از مدلهای لباس عروس همیشه بروز هستن و سالیان سال کهنه نمیشوند و همیشه زیبا هستند. بنابراین به سراغ انتخاب این مدلها بروید.شیرخانی ارائه دهنده شیک ترین و مدرن ترین لباس های عروس ، لباس مجلسی ، نامزدی ، و شب از بهترین ژورنال های اروپایی و آمریکایی
مشتریان ما بهترین معرف ما هستند، زیرا تجربه ی خرید از مزون شیرخانی تجربه ای شیرین و لذت بخش می باشد.

برای ورود به سایت شیرخانی کلیک کنید

خانه مد شیرخانی

با معرفی بهترین مزون عروس ایران در خدمت شما هستیم
خانه مد شیرخانی با بیش از چندین دهه تجربه و افتخار در صنعت مد و زیبایی ارائه دهنده زیباترین لباس های عروس از مارک های معتبر و طراحان مطرح در زمینه Bridal Fashion
خانه مد شیرخانی با 30 سال سابقه در آمریکا و اروپا طرح لباس های عروس ، نامزدی ، مجلسی و شب
مزون لباس شیرخانی قدیمی ترین مزون عروس تهران با بیش از چندین دهه تجربه و افتخار می باشد!! همزمان با ظهور پدیده مدرن لباس عروس در دوران قبل قاجار فعالیت خود را با طراحی و دیزاین سفره عقد، لباس عروس و تاج آغاز نموده است و با به کارگیری پرسنل متخصص و ماهر خود را به جرگه حرفه ای های مزون لباس رسانده است و با پشتکاری مداوم اکنون بعد از سال ها تلاش ، خدمات بی رقیب و نوآوری در این امر، تبدیل به برترین مزون لباس و لباس عروس مطرح در سطح ایران شده است.از خدمات مزون لباس شیرخانی می توان به لباس نامزدی ، لباس شب، سفره عقد، تاج عروس و لباس عروس اشاره کرد.

بنیانگذار خانه مد شیرخانی: زرین تاج خاتون(مادرِ مادربزرگ محترم خانم شیرخانی)، بلقیس خاتون (مادربزرگ)، نصرت الخاقان (مادر) و محترم خانم شیرخانی مدیرفعلی خانه مد شیرخانی.
کلیه پرسنل مزون لباس شیرخانی در دوره های آموزشی مشاوره تخصصی انتخاب لباس شرکت کرده اند و آمادگی کمک به انتخاب بهترین لباس عروس و نامزدی متناسب با سلیقه و بودجه مشتریان را دارند. در مزون شیرخانی مشاور شخصی شما از انتخاب تا تحویل لباس همراه تان می باشد، هنگام تحویل، کلیه ی نکات جهت نگهداری لباس در روز عروسی و بعد از آن به شما توضیح داده خواهد شد.

علاوه بر لباس عروس مجموعه زیبایی از لباس های شب در گالری موجود می باشد. اکثر کسانی که به مزون شیرخانی مراجعه می کنند توسط مشتریان قبلی ما معرفی شده اند. مشتریان ما بهترین معرف ما هستند، زیرا تجربه ی خرید از مزون شیرخانی تجربه ای شیرین و لذت بخش می باشد.


برای مشاهده چند هزار مدل لباس عروس از سایت ما بازدید فرمایید:

http://www.shirkhani.com/


خانه مد شیرخانی

عروسی

اسلام
یکی از رسم‌ها و سنت‌های اسلامی در مراسم عروسی «ولیمه دادن» است. ولیمه دادن یعنی دعوت عده‌ای از مؤمنین و ارحام و همسایگان و فقرا به میهمانی صرف غذا. محمد ابن عبدالله پیامبر مسلمانان در این باره می‌گوید:
ولیمه در پنج مورد است: ازدواج، تولد فرزند، ختنه، خرید منزل، مراجعت از مکه معظمه.
این رسم بقدری مورد توجه پیامبر اسلام است که در مراسم عروسی علی بن ابیطالب و فاطمه زهرا برآن تاکید کرد و روایتهای بسیاری در مورد تهیه آن ولیمه وجود دارد که همگی بر ساده بودن آن صحه می‌گزارند.

برخی از مسلمانان جهان، روز اول ذیحجه سالروز عروسی علی بن ابیطالب و فاطمه زهرا را گرامی می‌دارند.
زرتشت
در آئین زرتشتیان ایران، مراسم عقد و عروسی همزمان برگزار شده و گاه به آن «انجمن» می‌گویند.
عروسی گروهی
گاهی برخی از جشن‌های عروسی به صورت مشترک برگزار می‌شود. مثلاً عروسی دو برادر یا عروسی دو خواهر یا حتی دو دوست با همسرانشان. در فیلیپین چنین ازدواج‌هایی بدیمن تلقی می‌شوند. با این حال چنین عروسی‌هایی بسیار شایع است.برگزاری مراسم عروسی بصورت گروهی مانند ازدواج دانشجویی در برخی از جوامع شایع شده و اینگونه مراسم بسیار ساده تر و کم هزینه تر برگزار می شود.
همزمان با این مراسم، در آئینی مشابه در ایران، دوازده هزار زوج ایرانی نیز زندگی مشترک خود را جشن گرفته‌اند.
شاید بزرگترین جشن عروسی دنیا از این نوع، عروسی ای باشد که اکتبر ۲۰۰۹ میلادی، در حیاط دانشگاهی واقع در در نزدیکی سئول، پایتخت کره جنوبی برگزار شد. در این مراسم بیش از بیست هزار عروس و داماد از کشورهای مختلف جهان، آغاز زندگی مشترک خود را به صورت گروهی جشن گرفتند.همزمان با این مراسم، در آئینی مشابه در ایران، دوازده هزار زوج ایرانی نیز زندگی مشترک خود را جشن گرفته‌اند.
عروسی‌های خاص
امروزه برخی از زوج‌ها، مایلند مراسم عروسی خود را در مکان‌های عجیبی مانند توالت عمومی،[۲۰] معدن،[۲۱] داخل بلدوزر[۲۲]، در آسمان[۲۳] و حتی در فضا برگزار کنند.
در سال ۱۳۱۹ فیلم جشن عروسی محمدرضا پهلوی و پرنسس فوزیه، به مدت سه روز در سینماهای تهران اکران گردید. امروزه در ایران یکی از مهمترین آیتم‌های مراسم عروسی فیلم و عکس می‌باشد که به دلیل ماندگاری اهمیت وی‍ژه‌ای دارد و با ارائه خدمات نوین در این عرصه شاهکارهای زیبایی ارائه می‌شودهمچنین می‌توان به مراسم عروسی زیر در یا اشاره کرد
عروسی در ایران
عروسی ایرانی در یک تابلوی نگارگری ایرانی

عروسی در ایران، یکی از بخش‌های فرایند ازدواج در ایران است. این فرایند می‌تواند شامل رسوم زیادی همچون خواستگاری، بله بران، شیرینی خوران، مهر بران، نامزدی، عقد کنان، جشن عقد، جهاز بران، حنابندان و زفاف باشد. عروسی مرحله ماقبل زفاف بوده و معمولاً زفاف در همان شب عروسی رخ داده و پایانی است بر این فرایند. گاه زفاف تا سه روز پس از عروسی به طول می‌انجامید. در ایران هزینه‌های جشن عروسی بر عهده داماد بوده و هزینه جهیزیه و خلعتی برعهده خانواده عروس است.

هزینه‌های ازدواج برای پسران به جز خرید گل و شیرینی مراسم خواستگاری، از آنجا شروع می‌شود که مراسم بله برون برپا خواهد شد که در این مراسم باید داماد و خانواده داماد هزینه‌های آن را متقبل شوند، منظور از نام بردن خانواده داماد به این دلیل است که بین هزینه‌های اکثر جوانان با درآمد آن‌ها تناسب وجود ندارد و خانواده‌ها در این زمان به کمک داماد و عروس می‌آیند، هزینه‌های ازدواج بیش از درآمد یک فرد است.

تاریخچه مراسم عروسی در ایران از ابتدا تا انتها

تاریخچه مراسم عروسی در ایران از ابتدا تا انتها

در این مطلب ، توضیح کاملی پیرامون ازدواج و عروسی ایرانی از ابتدا تا به اکنون برای شما گرداوری کردیم. امید خوشبختی برای زوج های جوان
ازدواج در ایران دارای رسوم و قواعدی است که برخی از آن‌ها منحصر به فرهنگ ایرانی است. این رسوم در طول تاریخ به دفعات تغییر کرده‌اند و در میان اقوام، ادیان و مذاهب، و حتی طبقات اجتماعی گوناگون به فراخور متفاوت هستند.
قرن‌ها بعد و در دوره ساسانیان، نوع اصلی ازدواج ایرانی «زنیِ پادِخشای» خوانده می‌شد که در واقع انتقال قیمومیت دختر از پدر به شوهر بود.[۱] همچنین گونه‌ای ازدواج موقت برای زنان وجود داشت که «چَگَر» نامیده می‌شد و آن هنگامی بود که شوهر توانایی فرزندآوری نداشت و زن خود را به عنوان همسر موقت به یکی از نزدیکان می‌داد تا فرزند آورد. چگر را به صورت چَکَر هم نوشته‌اند.[۱] در این گونه از ازدواج رضایت زن شرط نبوده‌است و فرزندان حاصل به شوهر اول می‌رسیده‌اند. نوع دیگری از ازدواج‌های ساسانی که باعث بحث و جدل‌های زیادی میان امروزیان شده‌است خویدوده بود که ازدواج با محارم است.[۲]


خواستگاری به معنای پیشنهاد ازدواج می باشد. مراسمی که در آن داماد به همراه خانواده اش با گل و شیرینی به منزل عروس می روند و عروس را از خانواده اش خواستگاری می کنند. اگر خانواده ها و عروس و داماد از قبل نسبت به هم آشنایی داشته باشند این مراسم راحت تر و سریع تر انجام می شود. در مراسم خواستگاری هر یک از طرفین شرایط و خواسته های خود را مطرح می کنند.


اجزای آئین و مراسم عقد و عروسی ایرانی:
خواستگاری
نامزدی (بله‌بران)
مراسم حنابندان و شیرینی‌خوران
تهیه جهیزیه و انجام خرید عروسی
جهازبران
پهن کردن سفره عقد
جشن عقد و عروسی
سائیدن کله‌قند
خواندن خطبه عقد (عقدکنان)
بردن عروس و شب زفاف
مراسم پاتختی و مادر زن سلام
پاگشا

و در نسل‌های تازه:
تهیه کیک عروسی
فیلمبرداری
تزئین ماشین عروس
رفتن به ماه عسل
خاموش کردن شمع در شب عروسی با کفش عروس یا گلبرگ هم یکی از رسوم است که گاه اجرا می‌شود.

بله بران یا بله برون :

یکی از مراسم سنتی ازدواج در ایران است.هنگامی که دو طرف تقریبا مطمئن شدند که ازدواج انجام می شود ، خانواده داماد از خانواده عروس می خواهند که مجلس بله بران را ترتیب دهند.در این مراسم معمولاً بزرگان فامیل دور هم جمع می شوند و در مورد مهریه و شیربها صحبت می کنند. معمولا مهریه و سایر شرایط توافق شده را در برگه ای می نویسند و داماد و سایر حاضرین در مجلس به عنوان شاهد آن را امضا می کنند. تاریخ جشن عقد و عروسی در این مراسم تعیین می گردد. در گذشته مردان تنها در این مراسم شرکت می کردند اما در حال حاضر زنان نیز در این مراسم حاضر می شوند.
شیرینی خوران :
مراسمی زنانه است که خانواده داماد هدایایی را به عروس پیشکش می کنند. این هدایا را به همراه شاخه نبات در چند خوانچه (سینی تزیین شده) می گذارند و به خانه عروس می فرستند.خود خانواده داماد بعد از غروب به منزل عروس می روند و حلقه نامزدی را به دست عروس می کنند.
نامزدی :
دوران شیرین نامزدی دورانی است که بعد از توافق ازدواج از سوی عروس و داماد آغاز می شود و در این دوران خانواده ها با هم رفت و آمد می کنند و عروس و داماد مقدمات مربوط به عقد و عروسی را انجام می دهند. مراسم نامزدی در بعضی از خانواده ها برای آشنایی بیشتر خانواده های دو طرف برگزار می شود.
عقد نکاح :
عقد نکاح یا پیمان زناشویی عبارت است از توافق یک زن و مرد جهت ایجاد زندگی مشترک و قوانینی که بر این پیمان حاکم است. مراسم عقد کنان معمولا در خانه پدر عروس برگزار می شود.عروس و داماد بر سر سفره عقد می نشینند و داماد بر طبق سنتی زرتشتی باید در طرف راست عروس بنشیند.عاقد خطبه عقد را جاری می کند و در این حین بانوانی که زندگی مشترک موفقی دارند بر سر عروس و داماد قند می سابند و همه حاضرین برای این زوج جدید آرزوی خوشبختی و سعادت می کنند. با قبول شرایط عقد از سوی هر دو طرف ، عروس و داماد به عقد هم در می آیند و رسما زن و شوهر اعلام می گردند.
جهاز بران :
از مراسم عروسی است که ضمن آن جهاز به خانه داماد برده می شود.جهیزیه اسباب و وسایلی است که از طرف خانواده عروس تهیه شده و به خانه داماد برده می شود.
حنا بندان :
مراسمی است که در واقع خداحافظی عروس از خانه پدری بوده و در شبی برگزار می شود که به عنوان آخرین شب اقامت عروس به طور رسمی در خانه پدری می باشد .در این مراسم حنا را در ظرفی تزیین شده می ریزند و دورتادور مراسم می گردانند و همه مهمانان تکه ای از حنا را بر کف دست خود می گذارند. لازم به ذکر است که حنا اثری از بهشت و نشانه ای از شادی ، مهر و نیکبختی دارد.
عروسی :
مراسم عروسی مراسمی است که توسط داماد برای بردن عروس خود به خانه اش برگزار می شود. این مراسم در هر کشوری و حتی در بسیاری از شهرهای ایران متفاوت است. اما در حال حاضردر ایران اصولا رسم بر این است که عروس و داماد در صبح روز عروسی به آرایشگاه می روند. بعد از آماده شدن داماد با ماشین گل زده و دسته گل عروس به دنبال عروس که معمولا لباس سفید بر تن دارد، می رود و با هم به سمت آتلیه یا محل برگزاری مراسم می روند و تا نیمه های شب به جشن و پایکوبی می پردازند. در پایان مراسم عروس دسته گل خود را پرتاب می کند و بر اساس یک باور قدیمی دختری که گل را می گیرد عروس بعدی خواهد بود. بعد از اتمام مراسم، مهمانان، عروس و داماد را تا منزلشان بدرقه می کنند و پدر عروس دست عروس و داماد را در دست هم می گذارد و برای آنان زندگی طولانی توام با شادی و سعادت و برکت آرزو می کند.
پاتختی :
جشنی است که روز بعد از عروسی می گیرند و دوستان و آشنایان عروس و داماد برای آنها هدیه می برند. این مجلس معمولا زنانه است.
مادرزن سلام :
مراسمی که در صبح بعد از شب ازدواج برگزار می شود و داماد با مادر عروس ملاقات می کند و از وی به خاطر عقد دخترش تشکر می کند و هدیه ای نیز به مادرزن خود پیشکش می کند.

انتقاد از برخی آداب دست‌وپاگیر ازدواج :
بسیاری از مبلغان دینی معتقدند باید از پیرایه‌های مراسم ازدواج کاسته شود، تا مخارج آن چندان زیاد نشود که خود مشکلی بر سر راه ازدواج جوانان فراهم آورد. آن‌ها با تأیید برخی از رسوم مانند ولیمه عروسی، چشم و هم‌چشمی‌ها را باعث افزوده شدن تدریجی برخی از آداب و رسوم می‌دانند، و معتقدند چنین رسوماتی باید حذف شوند.